KONFIGURACJA LICENCJI WEBOWEJ
W pierwszej kolejności należy wejść na stronę producentów programu : https://www.ideastatica.com/, następnie przejść do User Portal
![](https://ideastatica.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/image-141.png)
2. Następnie należy zalogować się za pomocą nazwy użytkownika i hasła :
![](https://ideastatica.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/image-142.png)
- Po zalogowaniu, otrzymujemy dostęp do panelu służącego do zarządzania licencją tzw. „User Portal”.
W tej zakładce możemy znaleźć najważniejsze kwestie dotyczące naszej licencji, takie jak:
• dokonanie zmian dotyczących konta,
• sprawdzić dane licencji (np. data wygaśnięcia utrzymania),
• zmienić czas blokady konta,
• zgłosić problem bezpośrednio do producentów,
• dodać ocenę i komentarz do przesłanego rozwiązania problemu.
![](https://ideastatica.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/image-143.png)
4. Zakładka Account pozwala na edycje danych kontaktowych:
![](https://ideastatica.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/image-144.png)
5. Z kolei w zakładce License&Users, wybierając następnie opcje License użytkownicy mogą sprawdzić :
- datę wygaśnięcia utrzymania,
- liczbę zajmowanych stanowisk,
- kto w obecnej chwili używa program,
- zmienić czas blokady licencji.
![](https://ideastatica.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/image-145-856x1024.png)
Natomiast w zakładce Users, można sprawdzić dodanych użytkowników licencji jak i ewentualny status admina:
![](https://ideastatica.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/image-146.png)
- Kolejną z możliwości jaką daje nam User Portal jest zgłoszenie problemu związanego z użytkowaniem programu bezpośrednio do producentów.
W tym celu należy użyć pomarańczowego przycisku CREATE NEW CASE. Wszelkie zmiany i odpowiedzi związane z daną sprawą będzie można śledzić właśnie w tym miejscu :
![](https://ideastatica.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/image-147.png)
Obecnie pojawiły się dwa nowe statusy dla zgłoszonych problemów:
• Rozwiązany – po zakończeniu pomocy dana sprawa otrzyma status „rozwiązany” zaś po 5 dniach automatycznie przechodzi w status „zamknięta” po czym zgłaszający otrzymuje wiadomość oraz email,
• Przesłany do sprzedawcy – gdy użytkownik należy do konkretnego dystrybutora, po utworzeniu zgłoszenia problemu w „User portal”, sprawa automatycznie zmienia status na „Przesłane do sprzedawcy” abyśmy otrzymali informację o problemie od Państwa o czym zgłaszający zostaje poinformowany wiadomością oraz emailem.
- Użytkownicy IDEA StatiCa, w chwili automatycznego zamknięcia danego problemu(status „Zamknięte”), mają możliwość oceny otrzymanego rozwiązania problemu oraz dodania komentarza czy też dalszej konwersacji.
![](https://ideastatica.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/image-148.png)